Neem vrijblijvend contact op 073 – 303 58 57

Vrije advocaatkeuze

Grip op jouw rechtsbijstandverzekering met de vrije advocaatkeuze

Kies zelf een advocaat met de vrije advocaatkeuze

Sinds 2013 heb jij bij een rechtsbijstandverzekering de zogenaamde vrije advocaatkeuze. Jouw rechtsbijstandverzekering is verplicht om de kosten van de door jou gekozen advocaat te vergoeden.

Voordelen van de vrije advocaatkeuze

Het voordeel van je eigen advocaat kiezen, ligt in zijn onafhankelijkheid. Onyx Advocaten is niet afhankelijk van je rechtsbijstandverzekering en stelt jouw belang voorop. Door interne behandeling bij jouw rechtsbijstandverzekering is er vaak een tegenstrijdig belang. Jouw verzekering zal in veel gevallen vroegtijdig willen schikken om extra kosten te voorkomen. Dit is voor Onyx Advocaten geen optie. Onyx Advocaten gaat voor het maximale resultaat, zodat jouw belangen optimaal worden behartigd. Krijg weer grip op jouw verzekering! Neem snel contact met ons op.

Vrije advocaatkeuze als onderdeel van de rechtsbijstandverzekering

Het hebben van een juridisch geschil is niet altijd iets waar je vrijwillig voor kiest. Een arbeidsconflict of huurconflict wil je het liefste zo snel mogelijk opgelost zien. Het kan dan nog frustrerender zijn wanneer je niet tevreden bent over jouw advocaat. Onyx Advocaten hoort het graag als jij een rechtsbijstandsverzekering hebt. Want in veel gevallen dekt jouw rechtsbijstandverzekering de kosten van Onyx Advocaten.

Het Europese Hof van Justitie heeft namelijk bepaald dat er bij iedere rechtsbijstandverzekering de vrije advocaatkeuze geldt. Dit kan wel aan voorwaarden verbonden zijn. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met Onyx Advocaten, dan kunnen wij je meer vertellen over deze voorwaarden. Dit kan bijvoorbeeld via het contactformulier onder aan deze pagina. Onyx Advocaten checkt jouw polis geheel vrijblijvend. Vervolgens adviseren wij jou over de mogelijkheden om over te stappen. Ook krijg je een duidelijk beeld van de voorwaarden, die daaraan verbonden zitten.

Ontevreden over je rechtsbijstandverzekering?

Heb je dus al een zaak lopen bij jouw rechtsbijstandverzekering, maar ben je ontevreden? Of moet er een nieuwe zaak worden opgestart? In beide gevallen heb je het recht op vrije advocaatkeuze! Meestal is het mogelijk om over te stappen naar Onyx Advocaten.

De uitspraak van het Europese Hof

Heb je interesse in de uitspraak van het Europese Hof? Download dan hier de uitspraak!

Wil je laten controleren of jij recht hebt op een vrije advocaatkeuze?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Onyx Advocaten. Graag bekijken wij kosteloos met jou de mogelijkheden en geven je een eerste advies over de te nemen stappen.

info@onyx-advocaten.nl

Telefoon