Contractenrecht

Grip op contracten en verbintenissen

Contractenrecht

Contracten en verbintenissen lopen als een rode draad door ons leven. Zodoende zijn bijna alle vormen van samenwerking met een bedrijf vastgelegd in een overeenkomst. Ook een samenwerking tussen personen wordt vaak vastgelegd in een contract. Een contractenrecht advocaat zorgt voor meer grip op je leven.

Op deze pagina lees je meer over wat het contractenrecht precies inhoudt, welke zaken er vallen onder contractenrecht en hoe een contractenrecht advocaat je verder kan helpen als je vragen hebt over een overeenkomst.

Wat is het contractenrecht?

Contractenrecht is een onderdeel van het civiel recht, dat zich richt op het opstellen, interpreteren en afdwingen van overeenkomsten tussen partijen. Daarom wordt het ook wel het overeenkomstenrecht genoemd. Een contract is een wederzijdse afspraak tussen twee of meer partijen, die juridisch afdwingbaar is. Het kan gaan om afspraken over de verkoop van goederen, het leveren van diensten, arbeidsovereenkomsten, huurovereenkomsten en meer. Het contractenrecht regelt onder andere de geldigheid van een contract, de inhoud van een contract en de rechten en verplichtingen van de partijen bij een geschil over de nakoming van een contract.

Wat valt er onder het contractenrecht?

Ondanks een goed contract met algemene voorwaarden kan het onverwacht toch voorkomen dat de tegenpartij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt. Ook voor deze situatie kunnen bepalingen in het contract en/of algemene voorwaarden worden opgenomen, zodat je de tegenpartij effectief kunt aanspreken op de gemaakte afspraken. Desnoods met behulp van een contractenrecht advocaat. Er kunnen goede prikkels tot nakoming worden gegeven met een formele ingebrekestelling, sommaties of met het opleggen van een contractuele boete. Een contractenrecht advocaat kan hiervoor ook een rechter inschakelen.

Contractenrecht advocaat inschakelen

Heb je vragen over een contract, neem dan contact op met Onyx Advocaten. Ten eerste geven we je graag kosteloos advies. Met dit eerste advies voorkomen we vaak al veel problemen. Ten tweede helpen onze contractenrecht advocaten je met het screenen of opstellen van een overeenkomst. Een goed contract met algemene voorwaarden zorgt voor extra grip. Hoe beter de afspraken zijn vastgelegd, hoe beter deze gehandhaafd kunnen worden. Ook met deze algemene voorwaarden helpen we je graag.

Vragen over het contactenrecht? Neem contact op!

Stel aan ons je vragen over het contractenrecht. Neem hiervoor geheel vrijblijvend contact met ons op. We voorzien je graag van meer informatie over het contractenrecht. Je kunt contact opnemen door ons te bellen of te mailen. Of door het contactformulier onderaan deze pagina in te vullen. We beantwoorden dan zo snel mogelijk je vragen.

Wat zeggen klanten over Onyx Advocaten?

Bij Onyx Advocaten leveren wij altijd een maximale inspanning om tot het beste resultaat te komen. Wij zijn dan ook erg trots dat onze klanten zo tevreden over ons zijn. Lees hieronder enkele reacties over de samenwerking:

Heel erg tevreden zijn wij over de service en expertise van Onyx Advocaten. Door verder te denken hebben we uiteindelijk sneller dan verwacht alles kunnen afhandelen met onze debiteuren. Martijn van Hurne is een echte expert op dit gebied en heel prettig om mee samen te werken. Hij komt met creatieve en pro-actieve oplossingen. Daarnaast is de bereikbaarheid 100%.

mevr. N. Storms-Jansen - Stichting SPARK Campus

Namens Stichting ’t Verzetje (Zwemclub) heb ik Onyx Advocaten gevraagd een vordering te incasseren.

Een paar kwalificaties die mij direct opvielen:

– snelle respons en actie,

– tactvolle benadering en aanpak,

– prettige samenwerking.

Uiteraard zijn er meer, die in het geheel hebben geleid tot een uitstekend resultaat.

dhr. C. Lavina, Stichting 't Verzetje

Onyx Advocaten is een serieuze en oprechte partij. Mij hebben ze zeer goed geholpen. Komen afspraken na en werken accuraat en snel. Mijn eventuele volgende zaak gaat weer naar Onyx Advocaten. Lof!!

dhr. G. van Langeveld

Heb je een vraag over contractenrecht?

Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via onderstaande contactgegevens of vul het contactformulier in. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen!

info@onyx-advocaten.nl

Incasso overdragen

"*" geeft vereiste velden aan